Search

לשכנע את הבוס. איך להכניס Design Thinking לארגון?

Updated: Oct 3, 2019

ניסיתם להכניס Design Thinking בארגון ונתקלתם בקשיים? אתם לא לבד...


אחת השאלות שאנחנו שומעים המון לאחרונה קשורה לעובדה ששכבת המובילים והמובילות רוצה מאוד לדחוף חשיבה עיצובית ל state-of-mind של הארגון ולהריץ פרויקטים מותנעי סדנאות Design Thinking, אולם שכבת האקזקיוטיב היא קשה לשכנוע. להלן כמה ציטוטים של מנכ"לים/סמנכ"לים ודומיהם:


- 30 אנשים ליום שלם? השתגעת? יודעת כמה זה עולה לי?

- עוד פעם המשחקים האלה? יאללה מספיק תתחילו לעבוד

- מה זה ייתן לי?... אני ארוויח יותר מזה? איך בדיוק?

- אנחנו חיים מהיד לפה, אין לי זמן לחשוב אסטרטגית כרגע

- ניסינו משהו דומה בעבר ונכשלנו... לא חושב שזה הזמן לנסות שוב






אז איך אפשר באמת לגרום לארגון להבין את הערך הרב שבסדנאות התנעה וחדשנות כשיש לא מעט ספקנות, זלזול, קיבעון ואפילו הלצה מסביב?

ריכזנו עבורכם את שלבי הזהב - אותם השלבים שאם תפעלו על פיהם תוכלו לגרום לקסם לקרות.


שלב 1: לא להלחיץ אבל להתחיל לעורר מודעות

קודם כל - אל תלחיצו, כשמלחיצים משיגים את ההפך הגמור.

במקום להלחיץ באמירות כמו: "אתם חייבים להקשיב לי", "את חייבת לקרוא", "הנה קחו ותלמדו מזה" - הכי טוב לפעול מתוך הרצון לעורר את המודעות.


איך עושים את זה? במספר אפשרויות:


1. בישיבות שאתם משתתפים בהן ומוצג האתגר, הביעו את דעתכם בצורה של: "שמעתי על/התנסיתי ב… סדנה שפותרת בדיוק את האתגר הזה!"


2. תדאגו 'לטפטף' בכל שיחה את העובדה שיש פתרון לחוסר שיתוף פעולה, לישיבות שאינן נגמרות ולחדשנות אמיתית.


3. שלחו מייל לשכבת ההנהלה עם מידע קצר ותמציתי על Design Thinking: "תראי מה קראתי השבוע. שווה לקרוא!" עם לינק לפוסט קצר ותמציתי, מומלץ אפילו לסכם את עיקרי הדברים בגוף המייל, מעל הלינק, הקפידו שאותם highlights יהיו כאלה שמדברים ומתחברים אל ההנהלה שלכם בכאבים היומיומיים שלהם.

הנה כמה פוסטים שפרסמנו במהלך השנה האחרונה שיכולים לעזור לכם:

- פוסט בנושא חדשנות

- פתרון אתגרים במהירות

- הסבר כללי על סדנת Design Thinking


4. שלבו הוכחות מהשטח: אנחנו לא נתקלנו במנהלים ששמעו על השיטה המוכחת בעולם, כזו שנבדקה על מאות חברות ע"י חברת הסקרים Forrester ושנמדדה כמקצרת בממוצע את העבודה פי 2 וגורמת לעלייה ממוצעת ב ROI פי 3, ואחרי כל המידע הזה בחרו לוותר עליה. אתם באמת מכירים מנהלים שלא רוצים יותר יעילות ורווח?!



שלב 2: צרו ניצחון קטן

אז אחרי שיצרתם מודעות במשך מספר שבועות והטמעתם בטפטופים את הערך המוסף שקיים ל- Design Thinking, הגיע הזמן לייצר פעולה יותר אקטיבית.

הציעו למנהל/ת שלכם להריץ פעילות בסיסית אחת בת שעה בלבד (במקום ישיבה, אף אחד לא יסרב לכם לזה).


איזו פעילות? הפעילות שיוצרת וואוו מאוד מהיר וקלה לתפעול היא מפת האמפתיה. אותה פעילות שגורמת למשתתפים להכיר טוב יותר את המשתמש.ת ו/או הלקוחות שלהם.

בפעילות זו הם נחשפים לדרך העבודה עם דביקיות ולחכמת ההמונים. בסופה קיימת תמיד התפעלות סביב המהירות שבה הבנו את הפרסונות טוב יותר מאי פעם.


1. קבעו פגישה ביומן לכל הצוות/הקבוצה עם הנושא: "בואו נכיר את המשתמש.ת שלנו טוב יותר".