top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תMoshe Weiss

איך פותרים אתגר משמעותי ע״י הציבור בסדנה אחת? תכירו את הסדנה הציבורית הגדולה, הראשונה בהסטוריה

עודכן: 21 ביולי 2020



השבוע סיימנו פרויקט ענק, אחד הענקים שלנו: הסדנה הציבורית הגדולה, שארכה 7 שבועות, כללה 296 משתתפים, סיפקה מעל 2000 דביקיות, 360 שעות פעילות ו- 17 רעיונות סופיים! וכמות ההשקעה, טירוף.




תקציר הסיפור ‏‏אני, Rotem Binheim ו- Keren Gottlieb Eis לקחנו: 1. אתגר רלוונטי לתקופה: "עידוד מוטיבציה ותחושת שייכות לעובדים מהבית" 2. תוכנה שיתופית (Mural.co) 3. פלטפורמה ציבורית (פייסבוק) 4. 13 מנחים/ות סדנאות Design Thinking מוכשרי discovers.co.il/academy 5. שבעה שבועות 6. לא רק פתרנו את האתגר, גם עשינו הסטוריה!


איך זה נעשה?


שבוע 1, פעילות 1: יישור קו


פתחנו יחד עם Rita Golstein-Galperin בפעילות הגדרת המטרה. מה אנחנו מנסים להשיג בסדנה הציבורית: ״הגברת המוטיבציה ותחושת השייכות לעובדי הארגון שעובדים מהבית״. לוח הפעילות: https://bit.ly/2A1qywS הגענו למסקנה שחשוב לפתור את האתגר למען: רווחת העובד, פרודוקטיביות, אסטרטגיה עסקית, הערכות לטווח ארוך, מיתוג, התייעלות כלכלית ומדיניות.


שבוע 2, פעילות 2: יצירת אמפתיה

בפעילות זו יצרנו אמפתיה לשתי פרסונות שמעורבות באתגר בצורה המשמעותית ביותר: העובד (איתן) והמנהלת שלו (אפרת). המנחים שלנו Yaniv Sela ו- Inbar Leibovitz הנחו בעזרת הלוח: https://bit.ly/3i7qrRR. הבנו שבעוד איתן מרגיש שלא מתחשבים בו ולא מתעניינים בו, מכיל עומס וקושי להפריד בית-עבודה, אפרת מרגישה איבוד שליטה על הצוות שלה בגלל העבודה מהבית ותסכול בגלל עומס וציפיות.



שבוע 3, פעילות 3: מסלול משתמש

בפעילות זו Barbara Li Kaplan ניסתה להבין יחד עם הציבור מה עובר על איתן ואפרת במהלך יום העבודה שלהם מהבית על הלוח הזה: https://bit.ly/31eKt6J. הבנו לפרטים מה כל אחד מהם עושה, חושב ומרגיש בכל אחד משלבי היום- מרגע ההתעוררות ועד השינה, בזמן העבודה מהבית. מיקדנו את הכאבים שלהם לפי השלבי במהלך היום וירדנו לפרטים קטנים וחשובים לשלבים הבאים.



שבוע 4, פעילות 4: מיקוד ומיפוי נקודות פוטנציאל (כאב)


בפעילות זו Tali Bar-Levtzion ו- Yael Keren הובילו את ההצבעות המסיביות של הציבור על המעשים, המחשבות והרגשות מהמסלול שהכי קריטיים לפתרון, ופתרונם יניב את הערך הגבוה ביותר לפתרון האתגר שיצאנו אליו.

יצאנו עם נקודות ממוקדות ומתועדפות לפתרון על הלוח הזה: https://bit.ly/31evkCv:

1. חוסר ודאות ושליטה 2. הסחות, מחשבות על ענייני בית/ילדים 3. קושי בסנכרון שעות העבודה בצוות 4. געגוע להווי, לאנשים 5. התאמת מרחב העבודה בבית 6. מרוב פגישות אין זמן לעבוד 7. מחשבות על הספק (דאגה מהמנהל)


שבוע 5, פעילות 5: פתרונות - חדשנות


לא פחות מ 80 (!) פתרונות, חלקם יצירתיים וחלקם פחות עלו על הלוח הזה: https://bit.ly/2YurYJO, בהנחיית Netta Granot ו- Hillel Kobrovski המקסימים שסידרו את שלל הרעיונות היצירתיים בקבוצות. סקרנים ורוצים ״לגנוב״ רעיונות? פשוט תציצו בלוח :)




שבוע 6, פעילות 6: קביעת ערך לפתרונות


בפעילות זו הצבענו יחד עם Galit Mor-meshorer על סך כל הפתרונות ובחרנו את אלה שמניבים את הערך הגבוה ביותר לפתרון האתגר. יצאנו עם סט פתרונות מצומצם, שאם נממש בארגון שלנו, נפתור את האתגר שהתחלנו איתו וניצור מוטיבציה ותחושת שייכות לעובדים מהבית. הם פה: https://bit.ly/2Vd9NGo.

אז מה מכל הרעיונות שעלו, לפתרון נקודות הכאב שמיקדנו, יעזור לפתור את האתגר בצורה הכי טובה?

1. סבסוד אינטרנט מהיר לעובדים 2. דיוני 24 שעות באופליין 3. פעילויות mid-day boost 4. עבודה באמצעות כלי שיתוף 5. חלונות עבודה משותפים 6. ספיד Dating 7. ועוד 14 רעיונות חשובים אחרים


שבוע 7, פעילות 7 ואחרונה: קביעת ההשקעה ליישום


הדבר האחרון שנותר לנו אחרי שהתמקדנו בפתרונות הכי ערכיים לאתגר שלנו הוא לקבוע מה מידת ההשקעה ביישומן. על הלוח הזה: https://bit.ly/2VgLnMh המנחה Miri Grisaro סידרה את הפתרונות לפי קלות היישום שלהם, אחרי סך ההצבעות של הציבור.


שבוע 8, התוצאה: מפת דרכים ברורה לפתרון האתגר


המנחה האחרונה חביבה Sivana Sherlag קימפלה את שלושת הפעילויות האחרונות על ציר ROI, ערך מול השקעה, כדי להגיע למפת דרכים - במה להתמקד עכשיו שיניב את הערך הגבוה ביותר לפתרון האתגר במינימום השקעה? הלוח פה: https://bit.ly/3dAtVbM והסרטון מצורף.


אז מה התעדוף ואיזה פתרונות נבחרו? להתחיל ממחר! 1. דיוני 24 שעות, באופליין, על לוחות שיתופיים (ממש כמו הסדנה הציבורית) 2. פעילויות mid-day boost 3. עבודה באמצעות כלי שיתוף 4. הכר את המנכ״ל שלך (והביזנס)


בפעימה השנייה (צריך להתחיל לתכנן) 1. סבסוד אינטרנט מהיר 2. חלונות עבודה משותפים 3. לספק לעובדים ציוד עבודה 4. סדנה שבועית 5. פינת קפה


מתישהו בפעימה שלישית 1. המסדרון 2. כל מה שבא לכם לשאול 3. יצירת לוח זמנים קבוע 4. ספיד Dating 5. משלוחי אוכל לעובדים 6. הגדרת יעדים יומיים לעובדים 7. קבוצות עבודה לפי שעות




זהו. יש לנו פתרונות ברורים לאתגר, מתועדפים לפי ערך לפתרון האתגר מול השקעה ליישום, שנבעו ממיפוי נקודות הכאב, מתוך מסלול הפרסונות, אחרי שיצרנו אמפתיה אליהם. תענוג

רוצים בהזדמנות זאת להגיד תודה לכל המנחים שאפשרו את הפעילות המורכבת הזו ושוב, ל Keren Gottlieb Eis על העלאת הרעיון לראשונה. תודה לכל המשתתפים בסדנה ששבוע אחרי שבוע נכנסו והשפיעו. כל זה בזכותכם!


סרטון הסיכום: https://youtu.be/8ZSYCxHO77g



630 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page