Search

איך עושים חדשנות פרקטית, יעילה ומהירה?

Updated: Apr 27

זו שאלה שאנחנו שומעים המון בשנתיים האחרונות, קצת לפני הקורונה ובמיוחד מהרגע שהקורונה נכנסה לחיינו.

הגורמים לעלייה בצורך הזה:

  1. שיבוש ויצירתיות - ארגונים צמאים לחדשנות, הם עומדים במקום והאנשים ״תקועים״.

  2. צמיחה - לקוחות דורשים שירות מתקדם בקצב מהיר. לעומת זאת ארגונים מתקדמים לאט - צריך פתרונות חדשניים.

  3. התפתחות - קהילות צריכות חדשנות למציאת פתרונות.

  4. ייחודיות - ניהול, אופרציה וטכנולוגיה צורכות חדשנות באופן תכוף יותר. העולם והתחרות רצים מהר מדי וצריך לעמוד בקצב… מחייבת להיות יחודי ולחדש תהליכים.


הדרישה לאנשי חדשנות ופיתוח ארגוני גדלה משמעותית בשנים האחרונות - על מנת לאפשר את כל אלו ולפתח את הארגון במובנים ארגוניים, עסקיים וטכנולוגיים.


על מה נדבר?

  1. מיקום חדשנות בארגונים

  2. למה צריך חדשנות פרקטית?

  3. מבנה חדשנות פרקטית

  4. מה מרוויחים מחדשנות פרקטית?

  5. מקרה בוחן - AppsFlyer

  6. ההבדל בין חשיבה עיצובית לחדשנות פרקטית


ביזנס-טכנולוגיה-חדשנות

חדשנות הפכה להיות הצלע השלישית במשולש: ביזנס-טכנולוגיה-חדשנות.

מה ארגונים מרוויחים מהמשולש הזה?

ביזנס - מטרת הארגון להכניס כמה שיותר ולהוציא כמה שפחות. יעילות, שווקים נכונים וצמיחה מהירה.

טכנולוגיה - יותר ויותר ארגונים רוצים להיות בחזית הטכנולוגיה. להיות מבוססי AI, בעלי תשתיות חזקות ומתקדמות ואוטומטיים כמה שיותר.

חדשנות - מאפשרת לקיים את כל אלה.



איפה משיגים אנשי חדשנות?

שאלה טובה.

ישנן כמה אפשרויות ללמוד חדשנות כי חדשנות הוא מושג מאוד רחב: מיזמות, דרך מיני מתודולוגיות ועד להיות אנשי חדשנות בארגונים.

ארגונים מפחדים שהמושג: ״איש/אשת חדשנות״ יביא איתו בירוקרטיה, תהליכים חדשים, שינויים מרחיקי לכת ובעיקר חוסר פוקוס ופרקטיות.

אז איפה לשים דגש? מה נכון ללמוד? מה ה- MVP על מנת להיקרא איש/אשת חדשנות? מה יניב את ה- ROI הגבוה ביותר לארגון (ערך גבוה אל מול השקעה נמוכה) כדי לאפשר שיבוש, יצירתיות, צמיחה, התפתחות וייחודיות בתרבות ארגונית שמטפחת חדשנות?


התשובה: חדשנות פרקטית!

אחרי שנים של עבודה עם Design Thinking במגוון עצום של אתגרים, הבנו שאפשר ללחוץ עוד קצת על המוחות של אנשים ולעצב להם את החשיבה יחד עם היצירתיות.

ראינו דרישות דומות מארגונים. צורך נוסף לשיבוש ויצירתיות.

בנוסף לזה, הבנו שנושא המחקר מאוד חלש בארגונים כיום ויש צורך לעגן אותו במתודולוגיה סדורה ופשוטה מאוד, פרקטית ומהירה.


אז יצרנו סדנה שיודעת לקחת אתגר:

1. לייצר לו אסטרטגייה ומחקר

2. לפתור אותו ע״י חדשנות משבשת ויצירתיות

3. לחבר את הפתרונות בצורה רגשית ו- Storytelling

4. ולבסוף לקבל פידבק בתערוכה ובמחקר משתמשים

זה ממש closed loop- מרגע ההבנה שיש אתגר ועד לבחינת הפתרונות החדשניים שהעלינו על מנת לפתור אותו.


מבנה סדנת חדשנות פרקטית. משלב הבנת האתגר ועד מחקר משתמשים

מה מרוויחים מסדנה כזו?